Megkapta a típusbizonyítványt a Honda 3. szintű autonóm vezetési rendszere

  • Hivatalosan is elismerték a Honda által fejlesztett, 3. szintű autonóm vezetési rendszert
  • A japán márka első járműipari gyártóként kapta meg az engedélyt a közúti használatra - forgalmi torlódás esetén
  • Traffic Jam Pilot névre keresztelt rendszer a Honda Legendben mutatkozhat be elsőként. A modell várhatóan jövő tavasszal Japánban debütál
  • A fejlesztés újabb bizonyítéka a Honda utasbiztonság és balesetmentes közlekedés iránti elkötelezettségének

Megszerezte a közúti használathoz szükséges hatósági engedélyt a Honda 3. szintű autonóm vezetési rendszere. A mezőgazdaságért, infrastruktúráért, közlekedésért és idegenforgalomért felelős minisztérium (Japanese Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism, MLIT) által kiadott típusbizonyítvány értelmében a Traffic Jam Pilot 50 km/óráig, autópályákon használható forgalmi torlódás esetén és arra is képes, hogy bizonyos körülmények között teljesen átvegye az autó irányítását a vezetőtől*.

Traffic Jam Pilot névre keresztelt vezetést segítő eszköz a Honda Legend legújabb nemzedékében mutatkozik be jövő tavasszal. Ez lesz az első jármű, ami kihasználhatja a 3. szintű rendszerek előnyeit autópályán.

Amennyiben a vezető aktiválja, a Traffic Jam Pilot felméri az autó helyzetét és, ha biztonságosnak ítéli meg a környezetet, átveszi az irányítást. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy 50 km/óráig képes követni az előtte haladót kialakult forgalmi dugóban és kifinomult kormánymozdulatokkal a sávban tartja a kocsit. Mindeközben folyamatosan figyeli a jármű körül zajló eseményeket, s ha úgy érzékeli, hogy veszélyhelyzet alakult ki, figyelmezteti a vezetőt, hogy azonnal vegye át a jármű feletti irányítást. Az ultramodern rendszer újabb jelentős lépés a Honda által kitűzött cél, azaz a baleset- és sérülésmentes közlekedés felé, s nagyban hozzájárulhat a karambolok számának csökkentéséhez.

A 3. szintű autonóm vezetési rendszer a korábban kidolgozott 1., illetve 2. szintű változatra épül, és szorosan együttműködik az ultramodern aktív és passzív menetbiztonsági eszközöket magában foglaló Honda SENSING csomag részegységeivel.

Hivatalos engedélyét azt követően kapta meg, hogy az európai szervezetek is elismerték a márka biztonságra irányuló törekvéseit, valamint kategóriaelső fejlesztéseit. A vadonatúj Jazz e:HEV például ötcsillagos, azaz kiváló minősítést szerzett 2020. november 12-én az Euro NCAP menetbiztonsági vizsgálatán. A Honda újdonsága az első modellek közé tartozik, amelyek már a szigorított teszteljáráson esnek át, sikerét pedig az olyan technikai csemegéknek köszönheti, mint a Fejlett Kompatibilitású Karosszériaszerkezet (ACE), a kategóriában elsőként alkalmazott középső első légzsák vagy a hátsó ülésekbe integrált, oldalirányú ütközéseknél oltalmazó i-Side légzsákrendszer.

Nem mehetünk el szó nélkül az iparági elsőnek tekinthető Honda SENSING összeállítás mellett sem, különösképp, hogy ezentúl szélesebb látószögű, nagyobb felbontású kamera adja az alapját. Ennek részeként egyebek mellett Adaptív Sebességrögzítő, Sávtartó Asszisztens és Útelhagyás Esélyét Mérsékelő Rendszer kerül az autóba.

A Honda által fejlesztett 3. szintű rendszer nagy előnye, hogy roppant kifinomultan kapcsol kézi és automatikus üzemmód között, így megmarad a természetesen vezetési élmény és az utasok biztonsága is garantált.

 

* Az autonóm irányításhoz számtalan feltételnek kell teljesülnie. Fontos többek között az út típusa (pl. autópálya), az időjárás (pl. jó látási viszonyok) és a jármű sebessége is. A körülmények a rendszer teljesítményére is hatással vannak.